وم همکاری اولیای مدرسه و خانه برای بازگشایی مدارس

سیدحسن چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

 

 

 رفع اطاله دادرسی در قوه قضاییه با ایجاد "نظام‌نامه مددکاری .

باتوجه به اینکه مدت تحصیلی خیلی زیاد شد و آموزش و کیفیت آموزش مهم‌تر از طول مدت آموزش است از طرفی این دغدغه را هم در کشور داریم که عده‌ای امکان دسترسی و استفاده از سامانه شاد آموزش و پرورش را نداشتند؛ به هر دلیلی اعم از اینترنت یا نداشتن گوشی‌های مناسب از خدمات این شبکه محروم شدند که در این رابطه باید تدبیری اتخاذ می‌شد. مدارس تقریبا سه ماه با هدف حفظ سلامت دانش‌آموزان در بحران شیوع کرونا تعطیل شد. اکنون تصمیم بر این است که فضای مناسب به مدت یک ماه به منظور پرسش و پاسخ‌های احتمالی ایجاد شود. به نظر می‌رسد این تصمیم با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند و با توجه به اختیاری بودن و نه اجباری بودن حضور دانش‌آموزان می‌تواند فرصتی برای کسانی باشد که به هر دلیلی نتوانستند از برنامه‌های آموزش مجازی آموزش و پرورش استفاده کنند. اما زحمتی که مدیران مدارس باید داشته باشند به‌رغم اینکه ممکن است کارشان سخت باشد این است که با خانواده دانش‌آموزان جهت حضور دانش‌آموز هماهنگی‌های لازم را از طریق گروه‌های اجتماعی برای تماس بین مدارس و اولیای دانش‌آموزان انجام دهند. از آنجا که ممکن است همه هر روز نتوانند به مدرسه بروند، نیازمند یک برنامه زمانبندی هستیم تا بعضی از نگرانی‌ها که در این رابطه وجود دارد، کمتر شود. در تصمیم رئیس‌جمهور مبنی بر بازگشایی اختیاری مدارس ویژگی‌هایی هست که می‌توان به اجباری نبودن و توجه به دسترسی دانش‌آموزانی که به دلیل عدم امکان استفاده از شرایط آموزش مجازی نظیر شاد را نداشتند، اشاره کرد که می‌تواند فرصت مجددی برای آنها باشد. نکته دیگر اینکه این پایه مقدمه پایه بعدی بچه‌هاست و رفع ابهام و اشکالات با حضور داوطلبانه می‌تواند روی کیفیت آموزش دانش‌آموزان تاثیر بگذارد. خانواده‌ها هم در این بخش باید با مدرسه و دانش‌آموزان همکاری کنند تا ان‌شاءا. در بازه زمانی یک ماه بتوان فضا را مدیریت کرد. به نظر می‌رسد همکاری خانواده و مدرسه می‌تواند یک تجربه جدید برای آموزش دانش‌آموزان در شرایط بحرانی باشد.منبع: رومه ارماتن ملی/23 اردیبهشت99

«ثروتمندان بیشتر از سایرین سالمندانشان را به سرای سالمندان می‌سپارند»

آزردگی اجتماعی پاسخ درست می‌طلبد

تحلیل نادرست سازمان جهانی بهداشت از رتبه کرونایی ایران

لزوم همکاری اولیای مدرسه و خانه برای بازگشایی مدارس

مسوولیت آموزش و پرورش در قبال زندگی خارج از مدرسه دانش‌آموزان چیست؟ زنگ آخر

کرونا خلاء‌های ارتباطی را در ایام خانه نشینی ترمیم کرد / جدی گرفته نشدن کرونا مثل روز های اول

چرخ‌دنده حوزه اجتماعی، درست نمی‌چرخد

رئیس ,چلک ,انجمن ,مددکاران ,ایران    ,اجتماعی ,چلک رئیس , چلک ,رئیس انجمن ,انجمن مددکاران ,اجتماعی ایران   

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

GISRS SAT گروه پژوهشی مدیران کامیاب مستر وبلاگ شخصي محمد صمدپورآذرشربياني دردنامه (توانمندسازی بانوان مبتنی بر کارآفرینی در توسعه پایدار) نمایشنامه نویسی , کاریکاتور.تئاتر دنیای از خوشمزه ها آرتاپژوه doorbinblog فروشگاه اینترنتی